IISPA week lang in regenboogkleuren verlicht

Met één druk op de knop liet Sander ten Tusscher (medewerker Sport en Evenementen bij Sportbedrijf Almelo) maandagavond om 20:00 uur de voorgevel van de IISPA in de kleuren van de regenboog verlichten. Dit spektakel vormt de officiële aftrap van de Coming Out Week, een stedelijke campagne om het thema LHBTI+ in de Almelose sport bespreekbaar te maken. Die week wordt bij de IISPA elke avond deze opvallende regenboogverlichting ontstoken, als onderdeel van de campagne.

Coming Out Week

Sportbedrijf Almelo roept de week van 5 oktober t/m 11 oktober uit tot Coming Out Week, met als slogan ‘A’j oezelf moar bint’. Tijdens deze campagne vinden er verschillende activiteiten plaats met als doel om het thema LHBTI+ in de sport zichtbaar en bespreekbaar te maken. Veel sportverenigingen hebben een gratis regenboogvlag en aanvoerdersbanden opgehaald, Speelgoedbank Twente organiseert in het hartje van Almelo een Stoepkrijtmiddag en de Almelose sportlocaties worden voorzien van posters en flyers. Helaas zijn in verband met de strengere corona-maatregelen enkele workshops en bijeenkomsten tot nader order uitgesteld.

Kim de Wild: “De Coming Out Week is een campagne waarin we een week lang extra aandacht vragen voor het thema LHBTI+ in de Almelose sport. De slogan bedraagt ‘a’j oezelf moar bint’, waarmee we vooral het inclusieve gedachtengoed willen benadrukken. Het doel van de campagne is tweeledig: enerzijds willen we graag het informele gesprek in de sport over LHBTI+ op gang brengen. Dus dat mensen zich hardop afvragen waarom ze zo’n regenboogband dragen, hoe ze erover denken, et cetera. En anderzijds is de campagne een mooi middel om verenigingen ook op maatschappelijk vlak te activeren. Inmiddels zijn we door alle vlaggen heen en zijn er al meer dan 100 regenboogbanden opgehaald door Aadorpse, Bornerbroekse en Almelose sportverenigingen”.

Zie ook: www.sportbedrijfalmelo.nl/comingoutweek.

Newsoutside