Lucratieve digitale rondjes bij Vroomshoopse Boys

Bij Vroomshoopse Boys wordt het voetbal momenteel gemist, maar zeker ook de kantine. Even dat bakkie leut ’s morgens vroeg, het lekker bijkletsen en later op de dag de oergezellige derde helft, het hoort er allemaal bij. Corona heeft echter roet in het eten gegooid en het wachten is nu op de vaccinatie en de heropening van het seizoen.

Moedgevend bij de Boys is dat het ledenaantal van 830 de laatste tijd zelfs iets is toegenomen. Betrokkenheid bij de voetbalvereniging en clubtrouw is er zeker en dat werd eind vorig jaar ook in stand gehouden door onder meer de verkoop van rookworsten, appeltaarten en oliebollen. De 76ste jaarvergadering werd digitaal gehouden en voorman Edward Olthof (foto) sprak zijn leden, sponsors en supporters ook op digitale wijze op nieuwjaarsdag toe. De pub quiz van de Boys werd een eminent succes met vele deelnemers.

Als klap op de vuurpijl introduceerde het kantinepersoneel eind vorige week een opvallend digitaal rondje. Iedereen die de Boys een warm hart toedraagt kan op digitale wijze glazen of kannetjes bier of ook glazen of flessen wijn kopen en de opbrengst komt ten goede aan de kantine. Binnen een etmaal had dit al het formidabel bedrag van € 1.832,00 in het laadje gebracht. Liefst 221 liter bier ging digitaal op met glazen en kannen. Met 26,8 liter wijn gebeurde dat met 83 digitale glazen en 26 flessen. Wegens doorslaand succes loopt deze opvallende actie nog steeds en is terug te vinden op de website www.vvvroomshoopseboys.nl

Riëtte Zweers beheert samen met haar man Harry de kantine van de Boys. Riëtte is opgetogen over de positieve reacties. “Dat hadden we in onze stoutste dromen niet verwacht. Hieruit blijkt de betrokkenheid van onze leden en andere sympathisanten bij onze vereniging. Er wordt echt uitgekeken naar het moment dat we weer open mogen gaan. Wat fijn dat zo velen onze club op deze digitale wijze in deze tijd steunen”, aldus Riëtte Zweers.

Foto’s: Erwin Heuver

Newsoutside Sportverlichting PBSoccer