Acties Vroomshoopse Boys krijgen boost door geslaagde veiling

Onder de bezielende leiding van veilingmeester Dennis Jongeneel kwamen afgelopen vrijdagavond vele items onder de hamer tijdens een door de coronamaatregelen digitale veiling van Vroomshoopse Boys. De bekende en gedreven Vroomshoopse ondernemer gooide al z’n enthousiaste overtuigingskracht in de strijd.

Al spoedig weerklonk de opmerking dat het clubhuis van de Boys nu echt “dichterbie” komt. Er werd van alle kanten flink geboden. Het eerste elftal van Vroomshoopse Boys mag weliswaar geen betaalde voetballers bevatten, toch werd er flink betaald om een zitbank te veroveren. De telefoon stond roodgloeiend bij Marc Olsman en Tim van der Kolk, die de bieders te woord stonden.

Boost

De inzet was een mooi bedrag op te brengen voor de acties voor het nieuwe clubhuis van Vroomshoopse Boys. Die opzet slaagde wonderwel, want even na middernacht werd met succes meer dan € 2.000,00 geboden voor een boxspring van Eastborn als laatste veilingstuk. Toen de balans werd opgemaakt bleek dat de veiling het bedrag van € 20.500,00 had opgebracht. Dat betekende een flinke boost van de acties, waardoor de teller na eerdere acties nu op meer dan 25 mille staat. Momenteel loopt er ook een kentekenactie, waarop via de clubwebsite ingeschreven kan worden voor een tientje per maand.

Eigen spaargeld

Meerdere concrete acties liggen in het verschiet, zoals een obligatieactie vanaf maart tot en met mei, een sponsorloop door de jeugd op 11 mei en een voetbaltoernooi voor bedrijven op 11 en 18 juni 2022. In totaal is er een bedrag van 1,5 ton nodig door opbrengsten uit acties. Afgelopen week werd bekend gemaakt dat, dankzij eigen spaargeld, een financiering en de aanstaande privatisering van de kleedkamers op de Bosrand Vroomshoopse Boys inmiddels van 850.000 euro voor de bouw van het nieuwe clubhuis verzekerd is.

Pubquiz

De digitale veiling werd gecombineerd met een pubquiz, waaraan meer dan 100 teams meededen. De uitstekend op dreef zijnde presentatoren Stephan Bloemendal en Jeroen Bos vuurden in taal 70 vragen in 7 aparte categorieën op de deelnemers af. Het duo Annelie van den Poll en Lisa Mosterd won de pubquiz, op de voet gevolgd door Iris Roelofs en Maureen Meijer.

Thermometer

Voorzitter Edward Olthof en de voorzitter van de denktank van de acties Erik Netters waren afgelopen vrijdagavond op pad in Vroomshoop. De camera legde hun gesprekken met meerdere enthousiaste deelnemers vast. Een grote actiethermometer wordt binnenkort in de huidige kantine geplaatst. Op een verdere stijging van de temperaturen en het blauw-gele kwik wordt de komende tijd bij de Boys gehoopt.

Newsoutside Sportverlichting PBSoccer